Στην ώρα τους θα έχουν εκδοθεί όλες οι πιστοποιήσεις για να λειτουργήσει το μετρό Θεσσαλονίκης διαβεβαίωσε από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος. «Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν υπάρχει καμία περίπτωση να έχει δώσει ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του μετρό χωρίς να έχει τη διαβεβαίωση ότι όλες οι απαραίτητες πιστοποιήσεις για να λειτουργήσει το μετρό θα έχουν εκδοθεί στην ώρα τους και θα αφορούν στην πλήρη ασφάλεια του έργου», είπε ο κ. Ταχιάος, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Χρ. Γιαννούλη.
Αυτές οι πιστοποιήσεις, πρόσθεσε ο κ. Ταχιάος, δεν είναι δουλειά του υφυπουργού ή του υπουργού, ούτε κανενός πολιτικού στελέχους. Γίνονται και αφορούν την κατασκευαστική κοινοπραξία, γίνονται και αφορούν τον λειτουργό του έργου, που είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες πιστοποιήσεων στον κόσμο, την TUV Rheinland, είναι πιστοποιήσεις που έρχονται στην ώρα τους και προ της 30 Νοεμβρίου θα έχουν εκδοθεί, είπε ο κ. Ταχιάος.
Στην ερώτησή του, ο κ. Γιαννούλης έθεσε και το δημοσίευμα εφημερίδας για ατυχήματα στο πλαίσιο των δοκιμών, με τον κ. Ταχιάο να σημειώνει ότι όντως σημειώθηκε μια βλάβη σε μία τραβέρσα, από κακό χειρισμό ενός οδηγού από την εταιρεία κατασκευής και ότι το κόστος αυτής της ζημιάς καλύπτεται από την εγγύηση. Επίσης, στο εάν υπήρξε σύγκρουση, απάντησε αρνητικά: Όχι, υπήρξε δοκιμή της σύνδεσης δύο τρένων, κάτι το οποίο γίνεται όταν ένα τρένο χρειαστεί να μεταφέρει ένα άλλο, που έχει μείνει στη σήραγγα, και σε αυτήν τη σήραγγα αστόχησε ο ένας σύνδεσμος, κάτι που καλύπτεται από την εγγύηση και αφορά τον κατασκευαστή: «Γι’ αυτό γίνονται δοκιμές. Για να βγουν οι παιδικές ασθένειες των συστημάτων. Για να βγουν οι τυχόν αστοχίες των συστημάτων και καλύπτονται από τον κατασκευαστή».
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο κ. Γιαννούλης, «με καθυστέρηση δύο εβδομάδων και από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, επιβεβαίωσε τα δημοσιεύματα της Εφημερίδα των Συντακτών, για τα δύο ατυχήματα που συνέβησαν στο πλαίσιο των δοκιμών.
Απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσα, ο κύριος Ταχιάος, επεσήμανε παράλληλα πως θα έχουν εκδοθεί στην ώρα τους, όλες οι πιστοποιήσεις για να λειτουργήσει το Μετρό Θεσσαλονίκης, δεν έδωσε ωστόσο σαφείς απαντήσεις για το αν έχει δοκιμαστεί επαρκώς και στο χρόνο που απαιτείται η ασφαλής κίνηση των συρμών του Μετρό της Θεσσαλονίκης, πριν παραδοθεί στο επιβατικό κοινό».
Δείτε τη συζήτηση:
Ο κ. Γιαννούλης πρόσθεσε επίσης πως «είναι αυτονόητη υποχρέωση και ευθύνη απέναντι στο επιβατικό κοινό να δοκιμαστούν πλήρως πριν από την 30η Νοεμβρίου, η ασφάλεια της κίνησης των συρμών, όλα τα συστήματα του Μετρό, όπως του αυτόματου χειρισμού των συρμών, το κεντρικό σύστημα διαχείρισης του εξοπλισμού των σταθμών αλλά και το σύστημα διαχείρισης σεναρίων πυρκαγιάς».
Στο πλαίσιο της ίδιας συζήτησης για το μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Γιαννούλης αστειεύτηκε με το τραγούδι του Αντώνη Ρέμου, «Έλα να με τελειώσεις», το οποίο, σύμφωνα με τον βουλευτή, «έχει διττή ερμηνεία, είτε με τη σπουδή της ταχύτητας που μπορεί να εμπεριέχει και το στοιχείο της προχειρότητας ή το διθυραμβικό, που θέλει να αποδώσει ότι στις 30 Νοεμβρίου θα μπει σε εμπορική λειτουργία το μετρό της Θεσσαλονίκης».
«Αυτό το τραγούδι στο οποίο αναφερθήκατε, μάλλον εθνικός ύμνος του ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτή την εποχή» σχολίασε ο κ. Ταχιάος, με τον κ. Γιαννούλη να ανταπαντά ότι «εάν υπάρχουν στίχοι που χαρακτηρίζουν την πολιτική πρακτική του ΣΥΡΙΖΑ, δεν είναι του Αντώνη Ρέμου, αλλά […] αυτοί που λένε για την πολιτική αντιπαράθεση ότι “καταλαβαινόμαστε τώρα, δεν χρειάζονται περισσότερα” (σ.σ. αναφέρεται στο τραγούδι «Και να αδερφέ μου», σε στίχους Γιάννη Ρίτσου το οποίο μελοποίησε ο Χρήστος Λεοντής και ερμήνευσε ο Νίκος Ξυλούρης) και «αναφέρεται σε αυτούς που θέλουνε να ενώνουν τον κόσμο και όχι να τον χωρίσουν. Γιατί αυτές οι αιχμές δεν βοηθούν στο να ενωθεί ο κόσμος, αλλά αναπαράγεται ένα στερεότυπο αντιπαράθεσης που δεν οδηγεί πουθενά».
Comments