0
Απαντήσεις για όλα τα προβλήματα που παρουσιάζονται στη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης και κυρίως για την ασφάλεια και αδειοδότησή του ζητά από την κυβέρνηση το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής.
Αφορμή στάθηκε και το περιστατικό με την ακινητοποίηση συρμού και τους επιβάτες να περπατούν μέσα στη σήραγγα, που σημειώθηκε το απόγευμα του Σαββάτου.

Σε κοινή δήλωσή τους ο Αναστάσιος Νικολαΐδης, Βουλευτής Ν. Δράμας και Υπεύθυνος ΚΤΕ Υποδομών και Μεταφορών, και ο Δημήτρης Σαρηγιάννης, Γραμματέας Τομέα Υποδομών – Μεταφορών ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής υπενθυμίζουν την κοινοβουλευτική ερώτηση που κατέθεσε το κόμμα έναν μήνα πριν την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης για τις αναγκαίες αδειοδοτήσεις και τα πιστοποιητικά ασφάλειας σχετικά με την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Όπως αναφέρουν οι κ. Νικολαϊδης και Σαρηγιάννης ακόμα και όταν η κυβέρνηση κατέθεσε τροπολογία για τα απαιτούμενα στοιχεία που χρειάζεται η αδειοδότηση του Μετρό εξέφρασαν την απορία πώς η υπηρεσία που είναι αρμόδια, σύμφωνα με την τροπολογία, θα προλάβει να εξετάσει εγκαίρως τα απαιτούμενα στοιχεία και τελικά να εγκρίνει την αδειοδότησή του σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

«Η κυβέρνηση δεν έχει απαντήσει σε κανένα από τα παραπάνω ερωτήματα ως όφειλε. Είναι όμως σαφές, βλέποντας τις εικόνες επιβατών να διέρχονται εντός της σήραγγας του Μετρό μετά το γενικευμένο blackout, καθώς και τις δυσλειτουργίες που υπάρχουν στα εκδοτήρια εισιτηρίων και τις κυλιόμενες σκάλες, ότι υπάρχει σειρά διαδοχικών τεχνικών συμβάντων τα οποία πρέπει να αξιολογηθούν ως προς την αξιοπιστία του συγκοινωνιακού συστήματος», σημειώνουν.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Στις 30 Οκτωβρίου 2024, έναν μήνα πριν την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, λειτουργώντας εγκαίρως και με την υπευθυνότητα που απαιτείται για ένα τόσο σοβαρό θέμα, το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση, μεταξύ άλλων, και για τις αναγκαίες αδειοδοτήσεις και τα πιστοποιητικά ασφάλειας σχετικά με την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Στην ερώτηση επισημαίναμε ότι οι συγκεκριμένες πιστοποιήσεις αποτελούν αναγκαία και ικανή προϋπόθεση για την αξιοπιστία του έργου και την ενδεδειγμένη εμπιστοσύνη των πολιτών σε αυτό. Στα ερωτήματα που θέταμε περιλαμβάνονταν, μεταξύ άλλων, και τα εξής:

Ποιος είναι ο αναγκαίος χρόνος εκπαίδευσης του προσωπικού;
Ποιος είναι ο αναγκαίος χρόνος δοκιμαστικής λειτουργίας όλου του συστήματος, πόσα δοκιμαστικά δρομολόγια και για πόσες μέρες απαιτούνται;
Με ποια διάταξη προσωπικού έχει γίνει η δοκιμαστική λειτουργία; Έχει γίνει δοκιμή με συνθήκες και όρους τελικής λειτουργίας;
Ποια είναι τα αναγκαία εκπαιδευτικά προγράμματα που πρέπει να τηρήσει το προσωπικό τόσο για τη λειτουργία, όσο και για τη συντήρηση του έργου;

Στις 26 Νοεμβρίου 2024, τέσσερις ημέρες πριν από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό, η κυβέρνηση κατέθεσε τροπολογία για τα απαιτούμενα στοιχεία που χρειάζεται η αδειοδότηση του Μετρό. Τότε, με δήλωσή μας, εκφράσαμε την εύλογη απορία πώς η υπηρεσία που είναι αρμόδια, σύμφωνα με την τροπολογία, θα προλάβει να εξετάσει εγκαίρως τα απαιτούμενα στοιχεία και τελικά να εγκρίνει την αδειοδότηση του Μετρό Θεσσαλονίκης σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

Η κυβέρνηση δεν έχει απαντήσει σε κανένα από τα παραπάνω ερωτήματα ως όφειλε. Είναι όμως σαφές, βλέποντας τις εικόνες επιβατών να διέρχονται εντός της σήραγγας του Μετρό μετά το γενικευμένο blackout, καθώς και τις δυσλειτουργίες που υπάρχουν στα εκδοτήρια εισιτηρίων και τις κυλιόμενες σκάλες, ότι υπάρχει σειρά διαδοχικών τεχνικών συμβάντων τα οποία πρέπει να αξιολογηθούν ως προς την αξιοπιστία του συγκοινωνιακού συστήματος.

Με θλίψη διαπιστώνεται ότι η κυβέρνηση για ακόμη μια φορά επιλέγει να αντιμετωπίσει ζητήματα λειτουργίας και ασφάλειας με επικοινωνιακό τρόπο στην προσπάθεια να παρουσιαστεί γρήγορο και αποτελεσματικό κυβερνητικό έργο.

Επιτέλους το αρμόδιο Υπουργείο οφείλει να λάβει θέση, να απαντήσει άμεσα στα προαναφερθέντα σημαντικά κοινοβουλευτικά ερωτήματα και κυρίως να παρουσιάσει το πλαίσιο ενεργειών σύμφωνα με το οποίο δεν πρόκειται να επαναληφθούν παρόμοιες εικόνες στο μέλλον.

Πηγή:voria.gr

Κεραμέως: «Την τελευταία πενταετία έχουμε 500.000 νέες θέσεις εργασίας»

Previous article

Μητσοτάκης για τράπεζες: «Μηδενίζονται όλες οι χρεώσεις, 100 εκατ. ευρώ στα σχολεία»

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

More in top