0

Γράφει η Έλενα Ράπτη, Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης με την Νέα Δημοκρατία 

Ψηφίστηκε από την Βουλή των Ελλήνων ένα εξαιρετικά κρίσιμο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα ««Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή»: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις».

Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα πρόβλημα με τα χαρακτηριστικά του παγόβουνου. Αφού το μεγαλύτερό του μέρος είναι αθέατο. Υπάρχουν εκατοντάδες παιδιά που πέφτουν θύματα σχολικού εκφοβισμού. Ο εφιάλτης τους συνήθως διαρκεί πολύ. Ο φόβος να μιλήσουν τα καθηλώνει στη σιωπή. Οι δράστες συνεχίζουν τη βία, λεκτική και ψυχική. Και μόνο όταν γίνει σωματική, ίσως διαπιστωθεί το πρόβλημα από το περιβάλλον του παιδιού.

Ένας στους τέσσερις μαθητές στην Ευρώπη έχει υποστεί σχολικό εκφοβισμό από συμμαθητές του τον τελευταίο μήνα. Παγκοσμίως, το ποσοστό είναι ένας στους τρεις μαθητές σύμφωνα με στοιχεία της UNESCO. ..

Το bullying ευδοκιμεί στη σχολική κοινότητα και αυτό αποτελεί κοινό μυστικό. Ήταν αναγκαίο λοιπόν να αντιμετωπιστεί με τολμηρές παρεμβάσεις. Και αυτό ακριβώς έκανε το Υπουργείο Παιδείας με το πρόγραμμα «Ζούμε αρμονικά μαζί, σπάμε τη σιωπή»

Ποιες είναι οι κύριες παρεμβάσεις που προβλέπει ο νέος νόμος…..
1. Ομάδες δράσης

Δημιουργούνται ομάδες δράσης για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας. Με αιχμή την ίδια τη σχολική μονάδα. Με υποστήριξη από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Και με την εποπτεία επιτροπής εμπειρογνωμόνων που έχει επιμεληθεί το πρόγραμμα .

2. Πλατφόρμα αναφοράς περιστατικών βίας

Με την τεχνολογία διευκολύνεται η διαδικασία αναφοράς. Οι μαθητές θα μπορούν ανώνυμα ή επώνυμα να αναφέρουν στην πλατφόρμα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού.
Το ίδιο και οι γονείς, με επώνυμη όμως καταγγελία. Η σύνδεση στη πλατφόρμα θα γίνεται με κωδικούς Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου (για μαθητές) ή Taxis (για γονείς). Και θα μπορούν να δουν την πορεία της αναφοράς τους.

Με τον τρόπο αυτό,

– Θα «μιλήσουν» περισσότερα παιδιά που πέφτουν θύματα σχολικής βίας.

– Θα «μιλήσουν» παιδιά που είναι μάρτυρες σχολικού εκφοβισμού.

– Θα «στενέψει» ο κύκλος των δραστών.

3. Συστηματικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών

Μια επίσης κομβική παρέμβαση για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών στον χειρισμό του προβλήματος. Η επιμόρφωση θα γίνετε με νέο και εμπλουτισμένο υλικό που θα αναπτύξει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Σε συνέχεια της επιμόρφωσης 202 στελεχών της εκπαίδευσης. Είναι αδιανόητο ο σχολικός εκφοβισμός να εξελίσσεται μέσα στα σχολεία και να μην είναι όλο το προσωπικό ειδικά εκπαιδευμένο για να αναγνωρίσει και να χειριστεί περιστατικά βίας.

4. Μαζί με τα παραπάνω, το σχέδιο αντιμετώπισης του προβλήματος περιλαμβάνει:

-Την αύξηση του αριθμού των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών κατά 50% (3.200 από περίπου 1.600 το 2019).

-Τη Θεσμοθέτηση Συμβούλου Σχολικής Ζωής σε κάθε σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης.

-Υποστηρικτικούς φορείς (Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης, ΚΕΔΑΣΥ) που παρεμβαίνουν άμεσα.
-Συνεργασία με αρμόδιους φορείς για στοχευμένες παρεμβάσεις στα σχολεία.

-Εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Γυμνάσιο με θεματικές για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη συμπερίληψη και την ψυχική και συναισθηματική υγεία.

Έχω μιλήσει με γονείς το παιδί των οποίων ήταν θύμα σχολικού εκφοβισμού. Όπως έχω μιλήσει και με παιδιά θύματα. Είναι μεγάλο το ψυχικό τραύμα που τους αφήνει αυτή η εμπειρία. Ο αγώνας κατά του σχολικού εκφοβισμού είναι ζήτημα όλων μας. Αν τον κερδίσουμε δε θα κάνουμε καλύτερη μόνο τη σημερινή κοινωνία αλλά και κάθε επόμενη.

Εκτός ΣΚΑΪ ο Μουτσινάς μετά την (δικαιολογημένη) “έκρηξή” του για τα Τέμπη

Previous article

Θεσσαλονίκη: Και επίσημα οδός “Άλκη Καμπανού”

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *